菜單

21.3.2019

איך היא התגברה על הפיתוי לנהל רומן (חלק 2)

מאת שִֹייוּאֶה, סין

במהלך הימים הבאים, על אף שג'ינגרו לא נפלה לפיתוי השטן, ולמרות שידעה שלעולם לא תוכל להיות עם וונג וואי, הפגישה איתו באותו ערב והווידוי הכן שלו חזרו והופיעו במוחה שוב ושוב, כמו סצינה מסרט...

כאשר וונג וואי התקשר אליה שוב, לבה של ג'ינגרו רעד מעט, והיא אמרה לעצמה: "אנחנו לא יכולים להיות ביחד, אבל עדיין אנחנו יכולים להיות ידידים. כל עוד אשמור על עצמי ולא אעשה דבר שיוליך אותי רחוק מדי, זה יהיה בסדר." ואז היא ענתה לוונג וואי ושוחחה איתו. ככל שחלף הזמן, ג'ינגרו חשבה לעתים קרובות אם וונג וואי יתקשר אליה או לא, עד לנקודה שבה לבה החל לצפות לשיחה איתו. בכל פעם שהוא התקשר, ג'ינגרו היתה מרגיעה את עצמה לפני שענתה לטלפון באופן טבעי מאד... ככל שהדברים התקדמו, השיחות בין וונג וואי לבין ג'ינגרו נעשו תכופות יותר. אך לאחר כל שיחה, ג'ינגרו היתה מרגישה אי נוחות וכאב, והיא הבינה שמעשיה אינם עולים בקנה אחד עם רצונו של אלוהים, וכי תחושות הכאב ואי-הנוחות נבעו בדיוק מכך שאלוהים מזכיר לה ומגנה אותה. היא עמדה מיד בפני האל והתפללה: "הו אלוהים! אני יודעת שאסור לי לשמור על קשר עם וונג וואי, אך אינני יכולה לשלוט בלבי. אינני יכולה שלא לספק את עצמי ולגלוש לעבר חטא. הו אלוהים! אינני רוצה שמעשיי בעניין זה יכעיסו אותך. הו אלוהים! אנא, הצל אותי!


לאחר מכן, ג'ינגרו ראתה מספר קטעים, והיא מצאה את הדרך לשחרר עצמה מכאב. בדברי האל נאמר: "כולכם חיים במקום של חטא והפקרות; כולכם בני אדם מופקרים וחוטאים. כיום, לא זו בלבד שאתם יכולים לראות את אלוהים, אלא חשוב מכך, קיבלתם ייסורים ומשפט, וזכיתם הישועה העמוקה ביותר, כלומר קיבלתם את אהבתו הגדולה ביותר של אלוהים. ...מכיוון שאתם לא יודעים איך לקיים את חייכם או איך לחיות, ומכיוון שאתם חיים במקום מופקר ומלא חטא כזה ושאתם שדים מופקרים ומזוהמים, לבו לא מניח לו לאפשר לכם להפוך למושחתים עוד יותר. כמו כן, לבו לא מניח לו לראות אתכם חיים במקום כה מזוהם, כשהשטן רומס אתכם כרצונו, ולבו גם לא מניח לו לתת לכם ליפול אל השאול. הוא רוצה רק לזכות בקבוצה מכם ולהושיע אתכם עד תום" ('סוד העניין של עבודת הכיבוש (4)'). בדרשות ובשיתופים נאמר: "עכשיו אתם כבר מבינים מהו סופם של כל האנשים שנלכדים בתאוות הבשר, נכון? מהי אחריתם של רוב האנשים האלה? האם הם סופגים קללות? האם תוצאתם טובה? הם אינם זוכים בשלווה לכל אורך חייהם! לכזה בלבול ולכאלה צרות מוליכה תאוות הבשר; זהו סבל שאין לעמוד בו! מבין כל אלה שמחפשים שותף לנישואין בצורה פזיזה או לא נורמלית, האם ישנם כאלו שזוכים בסופו של דבר באושר? לא קיימות עבורם תוצאות סופיות טובות – בסופו של דבר הם סופגים קללות. זה לא דבר שאפשר להשתעשע בו" ("מיהו שהאדם שאלוהים יביאהו לידי שלמות", מתוך "דרשות ושיתופים מהדרג העליון").

"חשוב על מצב שבו אתה רואה מישהו מהמין השני, ועולות בך אי אילו מחשבות זימה. כיצד אתה מטפל בבעיה הזאת? לכל הפחות, עליך לכבד בראש ובראשונה את הנישואין. אם לאותו אדם יש בעל (או אישה), עליך לכבד את נישואיו. אינך יכול להתערב בנישואיו של אדם; הכבוד לאחרים הוא כבוד כלפי עצמך. אם אינך מכבד אחרים, הרי שאינך מכבד את עצמך. אם אתה מכבד אחרים, אחרים יכבדו אותך. אם בלבך אינך מכבד את הנישואין, אין בך אנושיות. אם אתה מסוגל לכבד את הנישואין, אם אתה מסוגל לאהוב אחרים ולכבד אחרים, אתה לא תעשה דברים שיפגעו באחרים. אם אתה מסוגל לסרב לאדם גם כאשר הוא משליך עצמו לזרועותיך, אתה מתייחס לדברים בצורה נכונה. למה אתה זקוק כדי להיות מסוגל לסרב לפיתויים כגון אלה? אתה זקוק לאמת, וכאשר היא תהיה ברשותך תוכל לראות את הדברים הללו בבירור רב. לאחר שתוכל לראות בבירור את מהות העניין, אתה תדע מהו הנזק שמעשיך ימיטו על אחרים, אתה תדע כיצד אחרים ייפגעו בלבם, אתה תדע כמה הרס חוללת באישיותו של אדם מסוים. משעה שתבין את הדברים הללו, אתה כבר לא תנהג בצורה שתשפיע עליהם. כל אימת שעולים בדעתך רעיונות ומחשבות כאלה, אתה תוכל לדחות אותם, הם לא יעניינו אותך, אתה לא תקדיש להם תשומת לב – מכיוון שהם לא יסחפו את לבך" ("התמקדות בפתרון שלוש בעיות שפשו כעת בכנסייה" דרשות ושיתופים מהדרג העליון).

כאשר ג'ינגרו חשבה בקפידה על דברי האל ודברי השיתוף, היא הבינה שהיא נפלה אל תוך מערבולת של רגשות שאין מפלט ממנה, משום שהיא לא ראתה דרך תוכנית השטן או מהותו הערמומית, ולא את הנזק ואת ההשלכות של משחק התשוקה. רק כאשר התבוננה בכך, היא הבינה כי השטן היה זה אשר החדיר בה את הרעיונות של "האהבה נעלה," "המאוהבים מתחתנים בסופו של דבר," "אל תבקש את הנצח; הייה מאושר עכשיו," ו"אהבה היא לא חטא." רעיונות אלה מביאים אותה לפנטז על אהבה יפה ולכן היא לא יכולה לרסן את עצמה בעזרת המוסר או מצפונה, וזה גורם לה לחשוב כל הזמן על וונג וואי, לשמור איתו על קשר, להסתבך איתו, לחיות בחטא ולחמוד את תענוגות החטא מתוך אמונה שאין בכך רע. ג'ינגרו חשבה על כך שאנשים רבים כל כך סביבה מקיימים רומנים מחוץ לנישואים, ועל הגברים הרבים שיש להם פילגשים. על אף שהם מספקים את התאווה החולפת שלהם, בסופו של דבר הם גורמים למריבות משפחתיות ולפירוק חיי נישואים, ויש אפילו אנשים שנרצחו כי הסתבכו במשולש אהבה. בימים אלה, תנועת ה"me too" באינטרנט עולה על גדותיה בתקשורת, בקמפוסים של האוניברסיטאות ובמעגלי רווחת הציבור והמידע הציבורי. אינטלקטואלים ואנשים מפורסמים רבים נתפסו כשקיימו סטוץ של לילה אחד. אמינותם נפגעה לחלוטין ושמותיהם נקשרו עם המילה הפקרות. לפקידי הממשל הסיני בפרט, יש גם נשים וגם פילגשים, ואויביהם הפוליטיים ניצלו את העובדה שרבים מהם מקיימים קשר מחוץ לנישואין וקשרו נגדם קשר, וכתוצאה מכך הם הושלכו לכלא כעבריינים.

ג'ינגרו ראתה בבירור כי אנשים מקיימים קשר רומנטי מחוץ לנישואים כדי לספק את תאוותיהם, וכי זהו דבר שלילי ומרושע שיכול רק להשקיע אנשים בתוך בִּצָּה טובענית של חטא. בדיוק כמו מהמרים שרוצים להמר שוב כאשר הם מפסידים, ובסופו של דבר מביאים על משפחותיהם חורבן כלכלי וגורמים לבני משפחתם להתפזר למרחקים. אלה המשחקים במשחק התאווה פעם אחת – רוצים לשחק שוב ושוב; וככל שהם משחקים יותר כך הם הופכים למרוּקנים יותר, עד שלבסוף הם שוקעים לתוך ניאוף וחטא ואינם יכולים להיחלץ מהמצב. בסופו של דבר הם הורסים את גופם ומביאים על עצמם אין-ספור צרות, ויש אפילו אנשים המאבדים את רצונם לחיות והם בוחרים לסיים את חייהם. ג'ינגרו הבינה שמשחק בתאווה, אינו דבר שטוב לעשותו. זהו דבר נפשע שיביא רק עונש ואת זעם השמיים על מי שמשחקים בו, והוא יכול להוביל אנשים לנתיב ההרס בלבד. ג'ינגרו הבינה שהפילוסופיה וההגיון השטניים הם שקרים ואשליות המוליכים אנשים שולל, ואלה הם כלים שבאמצעותם השטן משחית אנשים. עוד היא הבינה שלא קיימת אהבת אמת בין אנשים המקיימים יחסים מחוץ לנישואים. אנשים שיש להם אהבה אמיתית, תהיה להם אנושיות, הם יכבדו את בני הזוג שלהם ואת מוסד הנישואים, והם לא יעשו דבר שיפגע באדם אחר. אנשים המקיימים יחסים מחוץ לנישואים, משחקים, למעשה, בתאוותיהם זה של זו ומשתמשים זה בזו.

כשג'ינגרו הגיעה להכרה זו, היא עמדה בפני האל והתפללה: "הו אלוהים! עכשיו אני מבינה את ההשלכות המזיקות של חיים עם הרעלים של השטן. אינני רוצה לחיות יותר בתאווה גופנית המסתמכת על רעלים שטניים. אם אשאר בקשר עם וונג וואי, יהיו אלה חיים ללא יושרה או כבוד, ועוד הרבה יותר מכך, אינני רוצה לעשות דבר מה שעלול להביא בושה על שמך. אני מתפללת שתיתן לי לב ירא-אלוהים, שיאפשר לי להתמיד בעקרונות האמת ולנטוש את תאוות הבשר, להיות אדם חכם הנמנע מסכנה הניצבת לפניו, ולהיות אדם המביא לידי ביטוי צלם אנוש אמיתי לתפארת אלוהים."

יום אחד, כשג'ינגרו היתה בדרכה לכנסייה, היא נתקלה בוונג וואי. הוא נסע לאורך הדרך וקרא לה. ג'ינגרו מאוד רצתה להגיב לקריאתו, אך מיד חשבה על דברי האל ועל תפילתה לאלוהים. היא ידעה שהיא לא יכולה להמשיך כך, ולכן היא רק הביטה בוונג וואי שישב במכוניתו ולא אמרה דבר. היא המשיכה בדרכה כשהיא רוכבת על הקטנוע החשמלי שלה. וונג וואי החל לעקוב אחריה ולצפצף בצופר. ג'ינגרו התפללה לאלוהים בשקט בלבה וביקשה ממנו לשמור עליה כך שהיא תוכל לראות דרך תוכניתו הערמומית של השטן ולשאת עדות לאלוהים. לאחר שהתפללה, לבה של ג'ינגרו נרגע, והיא כלל לא הגיבה לוונג וואי. היא רק המשיכה לחשוב כיצד תוכל להתחמק ממנו. וכך קרה שהם הגיעו לצומת, וכשהיא ראתה שמכוניתו של וונג וואי פונה לכיוון אחד, היא פנתה מיד לכיוון ההפוך והאיצה את נסיעתה...

ג'ינגרו ראתה את וונג וואי על הכביש פעמים רבות לאחר מכן, ותמיד התייחסה אליו באותו אופן, ואלוהים פתח בפניה דרכים לעשות זאת: או שוונג וואי היה נתקל באנשים שהכיר, או שהיה פקק תנועה, וכך לא היתה לו הזדמנות אף פעם להתקרב אל ג'ינגרו. כדי שלא יהיה לה עוד קשר עם וונג וואי, ג'ינגרו שינתה את מספר הטלפון הנייד שלה, וכשחלף הזמן, הם לא נפגשו יותר.

כשג'ינגרו נזכרה בחוויה זאת, היא למדה להעריך באמת את הדבר הבא: עכשיו, בעולם הזה המלא בפיתויים, ניתקל כל יום בכל מיני פיתויים והדחות מהשטן. אם נהיה ללא האמת ולא נוכל להבחין בדברים האלה, ואם נחיה לפי הרעלים של השטן – לא נוכל לעצור את עצמנו מהליכה בעקבות המגמות הרעות. כך נהיה שקועים בחטאים שמהם לא נוכל להימלט, והשטן יוליך אותנו שולל ויפגע בנו. אם נרצה לראות דרך כל הפיתויים ודרך התוכניות הערמומיות של השטן, הרי שיש רק נתיב אחד: לעמוד בפני האל; לחמש את עצמנו יותר עם דברי האל; להבין יותר אמיתות; ללמוד כיצד להבדיל בין דברים חיוביים לבין דברים שליליים; להבין באופן יסודי את כל התכסיסים הערמומיים של השטן; לבסס את השקפתנו על דברי האל כאשר ניתקל באנשים, עניינים ודברים; לנהוג בהתאם לדבריו של אלוהים, ולפעול עם עיקרון. רק כך לא נמעד או ניפול לפיתוייו של השטן. בדיוק כפי שנאמר בדבריו של אלוהים: "האמת שהאדם צריך להחזיק בה מצויה בדבר האל, וזו אמת שיכולה להועיל ולסייע לאנושות יותר מכל. זו התרופה וההזנה שגופכם זקוק להן, דבר שעוזר לאדם להשיב לעצמו את האנושיות הרגילה שלו, אמת שהאדם צריך להצטייד בה. ככל שתנהיגו יותר את דבר האל, כך חייכם יפרחו במהירות רבה יותר. וככל שתנהיגו יותר את דבר האל, כך תתבהר לכם האמת. ככל ששיעור קומתכם יגדל, כך תראו דברים ששייכים לעולם הרוחני בבהירות רבה יותר, ותהיה לכם עוצמה רבה יותר להביס את השטן" ('הנהיגו את האמת לאחר שתבינו אותה').

ג'ינגרו נאנחה בהתרגשות וחשבה: "אלמלא אלוהים הציל אותי והגן עליי דרך דבריו, מזמן הייתי מתדרדרת והופכת לאדם ללא צלם אנוש. גם הייתי עושה דברים נטולי יושרה או כבוד, כמו האנשים הללו שיש להם רומנים מחוץ לנישואים, אנשים שהפכו למאהבים של אנשים נשואים, ונשים שהפכו להיות "האישה האחרת". הייתי אף נושאת את השם הרע של הורסת-משפחות, חיה חיים מבוזים וסובלת מגינוי המצפון שלי עצמי." ג'ינגרו הודתה והיללה את אלוהים מעומק לבה! היום, חזרה השלווה לחייה, היא ממלאת בשמחה את חובתה בכנסייה, היא מקבלת את השיפוט והטיהור של דברי האל, והיא פוסעת לעבר חיים של אושר אמיתי. כל התהילה לאלוהים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה